Dag 6

Sista dagen vi är här i värmen... imorgon åker vi hem till kalla Sverige igen och vi åker TIDIGT så hinner inte ens sola sista riktiga dagen :( Buhu, kommer sakna värmen!

Idag har vi inte gjort så mycket... vi har solat och badat som vanligt (försöker få till den sista solbrännan) men idag hade vi oturen att det var molnigt heeeela dagen :(
    Men man kan ju bli brun då med så vi pressade iallafall!

Sedan vid 13 tiden så lagade vi mat (macaroner i ostsås plus oliver) det var väldigt gott!

Efter lunch handlade vi lite inför middagen och sen gick vi tillbaka till solstolarna.
Där läste jag lite i körkortsboken och försökte lära mig alla skyltarna ;) (första gången jag öppnar boken)

Sedan vid 17 tiden började vi spela lite tennis (läs: försöka få bollen över nätet och på andra planhalvan).
Det gick inte så jättebra, då jag är sämst på tennis (sköt ut 3 av 6 bollar på ett annat hotells baksida :O )
    Men tillslut lyckades vi få till det lite... kunde få bollen i rörelse ett litet tag :)

Nu sitter jag i rummet och ska snart laga middag (fiskpinnar med potatis o chilisås) samt packa klart väskan!

Här kommer några bilder på rummet eftersom en roomtour önskades:
Köket, och ja det där är en 8L vattendunk ;)
Tv och inblick mot sovrummet.
Sovrummet.
Soffan, står mittemot tvn :)
Balkongen.

Dag 5

Idag gick vi upp tidigt för att åka iväg till AQUALAND!!!!
Vi packade badkläder och solkräm o åkte iväg med taxi till vattenlandet och kom fram precis när det öppnade.

Vi åkte alla attraktionerna... och då menar jag ALLA :)
Vår favorit blev helt klart Boomerang, då man får sitta i en dubbelplastring (om det nu heter så?) och så knuffas man ner för ett stup med en vinkel på 90 grader.
Hela banan ser ut som ett U och man åker då från ena sidan o upp på den andra :)
(Hoppas att ni förstår på ett ungefär hur den funkar)
     Den var iallafall jätterolig och vi fick t o m åka baklänges ner (det var lite skrämmande)

Vi åkte några andra som också var roliga!
     En vi åkte var det ett fritt fall ner och man nuddade inte ens väggen i röret :) den va läskig men rolig!

Vi var på vattenlandet från 10-15 och vi gick upp och nerför berget heeela dagen... så imorgon kommer jag ha ordentlig träningsvärk i låren och vaderna :O

Vi åt lunch på vattenlandet vi 13 tiden... syster åt hamburgare och jag åt pizza :) jättegott!

Vid 15 åkte vi hem där vi vilade en timma... sen gick vi till en ny affär där vi köpte middag och lunch för idag o imorn samt frukost för sön/mån. Vi köpte dessutom ett rött vin som vi ska dricka ikväll ;)

Nu ska vi duscha och sen laga middag :)

Det blir tyvärr inga bilder idag, då vi lämnade mobilerna hemma!

Dag 4

Förlåt så mycket för att jag inte la upp något inlägg igår, men wifi:et var helt nere igår på hela hotellet, så hade inte tillgång till internet på hela dagen...

Men igår så tog vi det lugnt vid poolen igen, solade och badade :)
Vi köpte varsin mojito vid baren vid poolen... den var inte särskilt god, vilket var riktigt synd!

Sedan gick vi upp och åt lite lunch som vanligt på rummet.

Därefter gick vi ner till poolen igen, där vi mötte några nya killar som var jätteroliga!
De va helt klart homosexuella, men de var de enda som vågade visa det tydligt! Och de lekte o var busiga hela tiden, knuffade ner varandra i poolen och så vidare...
    Sedan köpte de sina drinkar och an av de såg sååå god ut, så jag gick fram och frågade vad det var för sort (såklart) och de lät mig smaka och sen följde en av dem (den roligaste) med till baren för att hjälpa mig att beställa rätt drink :)

Den var supergod, det var typ "Rosa pantern" som den hette och den innehåller mjölk och någon sprit.... men den var god :)

Sedan gick vi upp till rummet och tog en siesta på 2 timmar... vi hade väl fått solsting, när vi vaknade så gick vi ut för att äta på resturang... det är ju ändå fredag ;)
     Syster åt någon köttbit med bea och pommes medan jag tog grillad svärdfisk med ungsbakad potatis :) Det var gott och det var särskilt skönt att inte behöva laga maten själv ;)

Efter maten så gick vi i några affärer och tillslut gick vi därifrån med en klänning till mig och 2 klänningar plus en väska till syster! Ingen bra idé att gå i affärer när man fått lön :P

Vi avslutade kvällen med att se på en film!

Här är lite bilder från dagen:
Bild över poolområdet.
Bild på uteplatsen.
Jag dricker mojito.
Syster dricker Rosa pantern.
Jag dricker min :)
Min mat: grillad svärdfisk

Systers mat.
Min fina syster.
Och slutligen lilla jag.

Dag 3

Idag gick jag upp kl 8:30 (läs: min syster gick upp 7:30 och var ute o sprang en timma) och åt då frukost.
Sedan gjorde jag och syster iordning vår matsäck = baguette med tonfiskröra o ägg samt 2 vattenflaskor vardera.
      Därefter började vi gå mot stranden (en promenad på ca 15-20 min).... det var helt fullt med människor på stranden.

Vi började med att gå längst vattnet för att hitta en bra plats att lägga oss, sedan gick vi lite mer längst stranden... räknade antalet kvinnor som gick topless, kom upp i 16 st, för att se om det var tillåtet att gå topless!
    Tydligen var det det :)

Därefter badade vi lite och solade sen någon timma... åt matsäcken vi tatt med oss, den var god!
(Hade inte mobilen med mig så det blir inga bilder från stranden)

Vi bestämde oss för att gå tillbaka till hotellet runt 12 tiden, då vi hade bränt oss ordentligt!
Så det blev att duscha och smörja in sig direkt!

Sedan åt vi lite mer mat innan vi gick ner till gymmet (så att städerskorna kunde städa vårt rum) där syster cyklade i en timma och jag cyklade 15 min sen gick 25 min och cyklade de sista 20 min.
     Vi blev en aning trötta efter det :)

Sen har vi kollat på film och bara slappat... ska laga middag senare (kummel o potatis med vitlök-& chilisås)

Imorgon blir det mer bad och sol (men nu har vi köpt en starkare solskyddsfaktor att ha, så vi inte bränner oss mer)

Förlåt, vi glömde spänna musklerna ;) (och vi är lagom svettiga)

Dag 2

Idag gick vi upp vid 10 tiden igen, åt vår inköpta frukost bestående av smörgås med philadelphia ost samt yoghurt och te o juice!

Sedan gick vi ner till poolen igen och låg där till 13 tiden, då vi gick upp till rummet för att laga lunch (pasta med svampsås)

Efter lunchen gick vi ner igen till poolen och solade vidare, vilket resulterade i en rosa aktig nyans på hela kroppen och ett knallrött ansikte... JA jag har bränt mig, jag som inte brukar göra det! Men det berodde på att jag somnade i solstolen :/
      Ikväll blir det att smörja in sig med "after sun" och försöka att inte klia sig.

Efter 17 tiden så gick vi till hotellets gym och gymmade där en stund :) Vi är duktiga!

Vi har nu varit iväg och handlat på en stor butik och kommit hem med massa onyttigt :) men vi är ju på semester så vi får äta sånt PLUS att om man gymmat får man äta onyttigt :)

Imorgon ska vi gå till stranden och spendera halva dagen där, matsäck ska vi ha med oss också :)

Poolen.

Utsikt från vårt rum.
AAAAJ, det bränns!

Dag 1

Idag vaknade vi runt 10 tiden och åt då frukost bestående av smörgås från flyget och te.
Sedan smörjde vi in oss och gick ner till poolen.

Vi har upptäckt en liten rolig sak: Vi bor tydligen på ett Gay hotell ;) ... eller inte riktigt, det är ett familjehotell men denna sida av Maspalomas (playa del inglés) är semesterorten för homosexuella.

Så Rikard, om du läser detta: Oroa dig inte för något, killarna här är inte intresserade :P (är inte seriös ;P )

Vi låg och solade samt badade fram till 13 tiden, då vi tog en lunch innehållande pasta med lax!
Sen fortsatte vi sola och bada fram till 14, då jag gick upp på rummet och tog en siesta!

Vi har efter det varit på Yumbo köpcenter där jag köpte flip-flopp och vi köpte mat o vatten (läs: Mycket vatten)
Senare gick vi ner till stranden för att se vart den låg... det var fint där! Vi ska nog gå hela strandpromenaden någon dag!

Nu är vi hemma på rummet igen och håller på och lagar mat, blir torsk o potatis med vitlökssås.
Sen kanske vi ska kolla på film :)

Här kommer lite bilder från idag:

Bild från solstolen.

Panoramabild över stranden.
Två fina personer som spelade statyer.
Systemet har flyttat till Gran Canaria ;)

Hola!

Jag är nu i Maspalomas, Gran canaria!
Resan hit gick bra, flyget blev lite försenat men det gör ju inget.
Och både min och systers väskor kom med planet ;)

Dock var resan väldigt lång (6 timmar flyg) och de hade inte film!!! :O Vilket var jobbigt!
Som tur va hade jag ju med min mac så vi kunde se "Red riding hood" på den :)

När vi väl kom fram till Gran Canaria tog vi en taxi till hotellet: Axelbeach Maspalomas, där vi tillslut slocknade i vår stora säng!

Vi fick se något coolt från flyget = Eiffeltornet i Paris.
Nu syns den inte så tydligt... men mitt i bilden är en triangelformad suddig ljuspunkt = Eiffeltornet!

Bild från innan vi lyfte!

Arlanda

Nu sitter jag här på Arlanda med syster och väntar på att få gå ombord på planet... Bara 40 min kvar!

Vi har köpt godis och vatten samt korsord ;) vi ska klara dessa 6 timmars flygtur!

Nästa gång jag bloggar är jag på Gran Canaria!!

Dan före dan!

Nu sitter jag här på sängen efter att ha städat hela huset samt packat allt.... eller jag har inte packat... har lagt alla kläder på en hög på sängen ;)
JAG ÅKER OM BARA 2 DAGAR!!!! GALET :)

Dessutom har jag min pojkvän här brevid mig, så jag är väldigt glad!

Idag hann jag dessutom leka lite med hundarna... blev dragkamp med dem :) väldigt roligt att se!

Orkar inte skriva så mycket ikväll (ska vara social med Rikard istället :P too bad for you)

Förlåt, förlåt, förlåt!

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag inte laddade upp något på två hela dagar!!!
INTE OKEJ!

Nu har jag iallafall blivit frisk (har hosta fortfarande, men annars mår jag bra).

Idag ska jag packa.... åker ju till Maspalomas på måndag och har inte ens börjat packa! Panik!!!!
Men idag ska jag ta tag i det... har iallafall tvättat allt jag behöver!

Sen ska jag skypa med Fanni och Hannibanani... ska bli roligt att höra deras röster! :)

Och så håller jag tummarna på att Rikard kan komma hit och sova över inatt :) vill hinna träffa min pojkvän innan jag åker!! Saknar honom massor!

Idag blir det också att städa från veckan som gått (mitt jobb) och kanske om jag har tur med tiden ska jag ta och fota lite (håll tummarna för det)!

Nu ska jag äta vidare på min frukost!

Sep 18 - 2013

Fortfarande sjuk här.... men idag har jag iallafall kunnat gå ut med hundarna en lite kortis...
De tycker att jag är jättetråkig när jag ligger i sängen och hostar o snuvar mig!
     Har fortfarande feber och är tjock i halsen, men jag är på bättringsvägen!

Jag har inte ätit något på hela dagen.... har inte varit hungrig, vilket jag inte är när jag är sjuk!
Men nu är jag vrålhungrig, men vågar inte laga något när jag är sjuk (vill inte vara i köket då jag kan råka smitta andra).

Är det någon som har något tips på en kur som gör en frisk snabbt, så får man gärna dela med sig till mig!! :)

Men något positivt var att jag pratade med min pojke i telefonen i typ en kvart!
Jättemysigt att få höra hans röst och det gjorde mig lite mer glad :)
Han har så mycket i skolan, så vill inte störa honom för mycket.... men han tog sig tid att prata lite med mig iallafall :)

Jag åker iallafall till Maspalomas om 5 dagar.... 5 DAGAR HELT SJUKT!!!
Och jag har inte ens börjat packa min väska ännu :O Galet!

Ska fortsätta att dricka te nu och kanske lyckas få i mig någon sorts mat!

Jippi...

Yeah guess what?
IM STILL SICK!!!!!! :(

Men idag gick jag iallafall till neurologen, hade rustat upp mig med en termos grönt te, som jag drack ur hela vägen samt proppat i mig alvedon!

När jag fick träffa doktorn var jag sjukt nervös.... men jag fick goda nyheter :)
Han tror inte att jag har narkolepsi.... HALLELUJAH!!!!
        Men jag ska fortfarande åka till SÖS för att göra ett sömntest eftersom jag somnar mycket... och om det är en liten förändring i sömndelen i hjärnan så ska jag få medicin! OCH det är ju positivt!

När jag kom hem vid 14:30 tiden så gick jag och la mig under täcket.... och jag har sovit till 18:00!
Nu har jag högre feber än jag hade igår och jag mår pyton.

Så här får ni en bild på hur jag känner mig:

Sick again!

Som rubriken säger: Jag har blivit sjuk igen!
Jag hade lite feber igår kväll men trodde det skulle gå över under natten... men när jag vaknade kl 6:00 för att gå upp till jobbet så frös jag som sjutton och var yr i huvudet, kollade då tempen och hade feber på 37,5 grader (ja, det är feber för mig, har en normaltemp på 35 grader).
     Så det var bara att ringa och sjukanmäla mig, och sen bädda ner mig i sängen igen!

Sen har jag bara legat under täcket hela dagen... druckit massor av te (har tappat räkningen på antal koppar) samt tagir alvedon för att sänka febern lite.

Imorgon ska jag iallafall till neurologen för att kolla om jag har narkolepsi eller inte (hoppas på ett nej... vill inte ha det). Och det skrämmer skiten ur mig! Ska dit ensam och jag kommer börja gråta om jag får ett: "ja, du har narkolepsi" svar.

Men något positivt i detta inlägg måste jag väl ha... och det har jag :DDet är EXAKT en vecka till jag och syster ska åka till Maspalomas!!! Wiiiiie! :D

Yesterday

Igår vaknade jag vid 9:30 och tog en skön varm dusch... sedan åt jag kall pizza till frukost med grönt te till :) JÄÄÄÄTTEGOTT!!

Sedan gjorde jag iordning mig för att åka iväg till min pojkvän Rikard!
När jag kom hem till honom så åkte vi direkt till BMWs bilförsäljning, där han skulle provköra en bil.
BMW har ju en kampanj där de skänker 100kr till barncancerfonden för varje provkörning.
Rikard valde att köra denna: BMW 320d

Efter vi provkört så åkte vi hem till honom igen och var där till 18:00, då vi åkte iväg för att hämta hans mor, bror och brorsans fästmö.
Vi åkte till hammarby sjöstad där vi åt middag på en thai resturang, det var jättegott!

Sedan åkte vi till Sickla bion där vi såg Monica Z, den var gullig och mysig och helt värd att se!
Jag ger filmen 4 av 5 toast!

Bild: Innan bion, med mitt favoritgodis = chokladdoppade popcorn!

Leopard is the new white

Igår kväll målade jag naglarna.... Äntligen!
Så här blev resultatet:
Idag ska jag träffa pojken min :) saknar honom väldigt mycket!!!
Kärlek till honom <3

...

Nu blir det filmmys med pizza och cola :)

Fredagen den 13e

Då min kära vän fannifay klagade på att jag inte uppdaterat igår (vilket jag gjorde, fast sent) så uppdaterar jag nu tidigare än vanligt!

Idag gick jag upp kl 06:00 för att åka till Brunns skola där jag spenderade dagen som vikarie.
Började med att äta frukost med barnen, sedan blev det lek ute med förkolan innan vi gick in.

Jag arbetade fram till lunch (LÄS: lunch kl 12:30), med barnen från förskolan. Läste sagor, lärde dem att skriva bokstaven N samt lekte med dem.
Det var roligt och de gillade mig!

Efter lunchen (som innehöll Quornfärslimpa med potatis & grönsaker) gick jag över till 2:orna, där jag var med i slutet av lektionen.
Sedan var jag på fritids med 2:orna och vi spelade 21:an (ni vet, det där basket spelet) i ca 3 timmar!
Jag ägde på basket!! ;)

Nu är man hemma igen och har blivit anfallen av två kärleksbehövande hundar och en fluffig svart katt!
Vilken turdag jag har haft idag!

Gammal bild på den fluffiga svarta katten, även kallad Bojen!

Bild på de kärleksbehövande hundarna, även kallade Issa och Lucy!

Uppdatering

Idag har jag mått mycket bättre än igår... kunde t o m hjälpa till ute och gräva en timma ut med mamma!
Fixade sedan en nyttig lunch till mig och mamma = fisk med lite potatis och massor av egenodlade grönsaker, så som gurka, zuccini och tomat.

Sedan packade jag lite kläder och åkte iväg till syster yster, där jag åt god smörgåstårta.
Efter det åkte vi iväg till citybiljard där vi spelade lite med systers kompisar. Det va trevligt!

Imorgon blir det upp tidigt och åka iväg till vikariat på skola... ska jobba på förskola hela dagen, ska bli kul!

Nu ska jag kolla lite på tv innan jag ska sussa!
Godnatt bloggen!

Sjukdom

Dagen idag har inte varit rolig!

Jag har blitt sjuk, märkte av det igår kväll, men trodde inte jag skulle bli såhär :(

Nu har jag feber och halsont samt huvudvärk och yrsel.... KUL!
Som tur är har jag iallafall en dag till ledigt att krya på mig... men om jag mot förmodan skulle vara sjuk på fredag med, så får jag väl knapra alvedon hela dagen.... För jag SKA jobba på fredag, punkt slut!!!

Aja idag har jag iallafall slappat hela dagen, både skönt och tråkigt!
    Till frukost åt jag iallafall pannkakor, jättegott och jag har druckit massor av te.... ingefärs- & citronte. (Ja, jag vill bli frisk snabbt och ingefära är bra mot förkylning)

Har sedan kollat på serien Sherlock igen.... den är SÅ BRA!
Benedict Cumberbatch gör rollen som Sherlock Holmes så himla bra... totalt älskar den!
       Nu ska jag inte nörda mig mer med Sherlock ;)

Imorgon ska jag måla naglarna... jag vet att jag skulle ha gjort det idag, men som sagt... jag har vart sjuk!

Nej nu ska jag fortsätta kvällen med Idol och sen kanske lite Grey's anatomy... börjar med säsong 4 nu ;)

Dagen idag

Nu är jag hemma igen efter dagens jobb.
Idag var dock pojken lite åksjuk, så planen att bjuda hem honom hit på lek med hundar gick i kras.
Men dagen har ändå varit bra, massor av lek och skratt samt mycket otextade finska barnserier ;) Ja, pojken är finsk men pratar väldigt bra svenska!

Vi åt lunch på donken, han fick happy meal... jag ville ha leksaken han fick med (Sandy från "de fem legenderna") men jag fick vara vuxen och hålla mina barnsliga tankar borta från den :)

Men nu är jag slut efter allt lekande, plus att jag har blitt anfallen med välkomst-pussar av hundarna.
SÅ jag är välförtjänt av en dusch och sen en stor kopp te samt filmmys!

Kanske ska måla naglarna sen!

Of to work

Nu sitter jag på bussen till dagens jobb = barnvakt åt 4-åring! Ska bli roligt!

Goddag!

Jag har nu funderat länge på om jag ska skaffa blogg eller inte...
Sugen har jag varit länge, särskilt när vänner har det och jag själv känner mig skrivsugen!

Så nu tar jag tjuren vid hornen och skapar denna blogg!

Hoppas att du... ja DU som läser detta, kommer vilja följa med mig på min resa här i livet!