Första natt passet

Som rubriken säger så jobbade jag mitt första nattpass igår :)
Jag arbetade timmarna mellan 21:30 och 08:00, dvs 10,5 timmar.
 
Arbetspasset började med en rond på alla patienter, samt tvättning av dagens smutstvätt.
    Jag gick dubbelt med en kollega och vi samarbetade väldigt bra ihop!
 
Jag tog hand om alla inneliggande djur, rastade hundar varannan timme och kontrast röntgade en katt varje timme.
 
Vi hade massor att göra vilket resulterade i att vi inte fick vila förrän vid 06, då var jag ganska trött!
Vilket gjorde att man drack en hel del kaffe för att hålla sig vaken.
Men jag jobbade på... höll mig vaken hela arbetspasset och lärde mig en hel del :)
 
Sista timmen var riktigt jobbig, då ville jag bara hem och sova, men det var bara att stå ut...
 
Hann med allt jag skulle göra under natten, hann tvätta all tvätt, både personalkläder och djurfiltar.
 
När jag väl fick sluta så var jag en zombie, det enda jag kunde tänka på var sängen!
       Jag slocknade direkt när jag la mig på sängen och sov fram till 14:40, vilket var väldigt skönt!
 
Nu under dagen har jag bara tagit det lugnt, laddat upp mig inför ett nytt nattpass ;)
    Bara 2 timmar kvar...!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0