Fredag part 2

När jag kom hem till Rikard var klockan runt 16 tiden, då gick vi ut på en promenad på 1-1,5 timmar vilket var skönt då det var så fint väder! (Jag frös visserligen om rumpan, men det gick bra ändå)
 
Vid 18 tiden så gick vi till tunnelbanan för att åka till resturangen :)
Vi valde en italiensk resturang som heter Ciao Ciao (tror jag) som ligger vid liljeholmskajen :)
    Det skulle ju vara en överraskningskväll så Rikard valde att vi skulle beställa varandras maträtt... dvs jag valde Rikards mat och han valde min!
    När vi skulle beställa så tyckte kyparn att vår lilla idé var jätterolig och skrattade till lite grann ;)
 
Rikard fick då en pizza med stark italiensk skinka, chilisås, fefferoni och mozzarella ost då han gillar stark mat :)
    Jag fick en pizza med scampi, musslor och pilgrimsmusslor... den va jättegod!! :)
 
Till efterrätt delade vi på husets glass, den var god! :)
 
Sen efter resturangen så åkte vi in till stan där vi skulle gå på bio... Jag visste varken vilken film eller biograf vi skulle gå på.... jätteirriterande då jag vill ha koll (men jag höll minen och försökte att inte kräva svar av Rikard!
 
Det visade sig att vi skulle till Rigoletto iallafall.... där Rikard hämtade ut biljetterna (utan att jag fick se dem)... sen gick vi över till Espresso house där Rikard köpte en kaffedrink till oss... det var en ny smak, vinter tror jag den hette (det var en frappe fast varm) den var jättegod!!
 
När klockan började närma sig 22 så gick vi till bion igen för att gå in och sätta oss!
Jag hade ingen aning om vilken film förrän den började och det blev den nya filmen Gravity!
     Filmen var bra, inte så jättebra story, men den är helt klart värd att se! Skådisarna var bra och specialeffekterna var riktigt bra! Jättevackert filmad var den med! MYCKET 3D!
 
Efter filmen var slut vid 24 så åkte vi hem till Rikard där vi slocknade i sängen! :)
Jag har helt klart världens mysigaste pojkvän! Han fixade en jättemysig kväll som jag sent kommer glömma!


Kommentarer
Tessiiiie

vilken mysig kväll ni verkar ha haft :) gillade också ideén med att välja varandras maträtt, måste jag göra med robert nån gång också haha

Svar: Ja det var jättetrevligt! Och roligt med maträtterna ;) Det måste du prova med Robert!
Tokidoki

2013-10-28 @ 16:34:10
URL: http://tessely.blogg.se
Fannii

ÅH MEN MYS!! :D

Svar: JA JAG VET!! :D
Tokidoki

2013-10-28 @ 21:06:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0